tisdag 11 januari 2011

Dagens video: mylittlepony - “I Do Remember”

Som tidigare skrivits så kommer mylittlepony att släppa en ny låt (med tillhörande video) från kommande plattan Making Marks varje vecka i januari (plattan släpps på Spoon Train Audio 17/1). Detta är nummer två.

Denna gång åker de hiss. En hiss jag åkte första gången för över två år sedan. En mörk höstdag var hissen ett av stoppen på den guidade tur som en av mina nya vänner tog mig med på. Det andra stoppet var det nya operahuset och dess tak (bilder).

Det var dagen efter släppet av deras debutalbum Think Too Much hade firats. Jag hade spelat plattor. Den 11 februari firas släppet av Making Marks med stort kalas på min favoritvenue i Oslo; Parkteatret. Åter spelar jag plattor. Det är ingen slippfest utan mig. Ses snart Oslo!

Det finns ett Facebook-event där det står så här:

Vi slipper plata vår 17. januar, og 11. februar er det slippfest på Parkteatret i Oslo. For en fest det skal bli!
Det koster en hundrelapp å komme inn.
DJ er verdens beste mann: Micke Smygarn of Club King Kong fame, direkte fra Söder, Stockholm.

Inga kommentarer: