måndag 31 maj 2010

Bedrövlig måndag.

Det var första dagen på min semester. Jag skulle efter en lång sovmorgon läsa en bok som jag sak recensera. Men så möts man av vad som hänt med solidaritetsflottiljen i Medelhavet. Nu har jag istället setat hela dagen och följt bloggar, tidskrifter, twitterflöden och övrig nyhetsrapportering för att få reda på vad som pågår. Min enkla och kortfattade kommentar på det som hänt är: Bojkotta och isolera Israel. De har åter bevisat att de är en stat byggd på terrorism och rasism. Min starka uppmaning är att alla som har möjlighet ger sig ut och deltar i de många protestaktioner som äger rum runt om i landet. En lista på alla arrangemang finns här. I Stockholm samlas fredsvänner på Sergels Torg kl. 18.00 ikväll. Talar gör bl.a. Åsa Linderborg, Per Gahrton, Carin Jämtin och Lars Ohly.

globalintifada

Inga kommentarer: