söndag 18 januari 2009

Kransborgare

Läser i Facebook-gruppen "Midsommarkransen".

Hej på er kära "grannar"!
Har bott i Kransen sedan i maj och jag stormtrivs, det finns allt man behöver i området tycker jag, iaf nästan...
Mycket vill ha mer!
Men jag är nu nyfiken på att höra vad ni tycker.
Vad saknar ni i Kransen?

Jag saknar verkligen en bra indier! Drar ner till Aspudden ibland - men blir alltid lite besviken. Det är ingen själ i maten. Saknar även en mataffär med chark. Nån som vet något om nya mataffärer nu när det byggs så mycket nytt?

System vore bra fast samtidigt så brukar de ha en tendens att locka fram områdets "tragiska livsöden", jag känner att ja gärna låter dem stanna i Liljeholmen.

Jag skulle vilja ha lite mer trevliga små butiker och ett bra latte-café. Annars är jag nöjd :)

Några förslag:
Vad tycker ni om detta?
Italiensk deli mm
Morgon café med "vanlig frukost"
Brunch ställe på lördagar och söndagar.

Det har ju öppnat en ny deli i Kransen på Tegelbruksvägen längst ner på Svandammsvägen. Massor med skinkor, salami och ostar. Dom har även frukost i och för sig inte förrens klockan tio men de är där från nio så jag fick en kaffe och macka härom veckan. Brunch startar de på lördag och jag hörde att även fisken ska ha det.
Jag saknar en mysig bar, inget nytt hak utan något shysst litet ställe.

Vill absolut inte ha Systembolag. Tar med sig så mycket skit. Men Vi måste ju ha världens sämsta Konsum. Ett stort skämt. Dom borde åka på studieresa till, typ, Liljeholmen, eller vilket annat Konsum som helst...

Alltså en liten bar vill jag ha. Nåt som är som Landet fast vid vår tunnelbana och inte vid Telefonplan. Ett mysigt ställe med några få tapas-rätter och ett bra sortiment av vin.

Mysigt. Trevligt. Latte. Tapas. Levnadsödesfritt. Skinkor. Brunch. Och "vanlig frukost"? Vanligt folk äter väl frukost hemma i köket. Men köken i Midsommarkransen kanske är ombyggda till minimalistiska webb- eller PR-byråer eller... Hur som helst; petit bourgeoisie!

Inga kommentarer: