måndag 13 oktober 2008

Twee indiekids dancing in twee manner

Får ofta frågan om hur man dansar till sån musik jag lyssnar på och som vi brukar spela på Club King Kong. Minns den gamla Bomben-tiden på Rival när man kunde stryka efter väggarna i tuffa rummet (där det spelades "svart" musik och ibland hängde det sånt militärnät i taket) eller så kunde man stuffa runt som en jeppe på det mesiga pop-golvet. Minns att min gamle vän Piroz sa att alla var så snälla på stans popklubbar men att det var omöjligt att dansa till det. Twee fan sa han också kanske.

Typ så här dansar man. Även om låtvalet inte var det bästa. Strawberry Story på sommarens Indietracksfestival in the UK. Verkar som spelningen inte var den bästa (har man ju hört).



På samma festival spelade också The Deirdres från the UK. De spelade också på Malmö Popfest som jag besökte och jag blev hänförd (något jag blev av de flesta banden som spelade där). Nu har de en ny video ute till kommande singeln "Milk Is Politics" som låter och ser ut så här:



De har släppt en hos Cosy Recordings också. Köp den!

Inga kommentarer: