onsdag 16 juli 2008

Presenter

Jag minns när jag i min ungdom som trogen Kalle Anka-läsare blev så irriterad över alla leksaker och prylar som medföljde tidningen att jag gav upp. Jag slutade köpa och stödja. Det var en utveckling bort från seriernas magi till plastens ondska. Har också märkt att min lillebror väljer serietidningar efter just vilken pryl som följer med. Hjälp.

Men idag är jag trots mitt tidigare agg lite mer positivt inställd till medföljande presenter. Inte när det gäller Kalle Anka & C:o. Där är jag principfast. Men Aftonbladet har nu två dagar i rad bifogat mycket trevliga prylar/presenter. Igår medföljde en dubbel-dvd med åtta stycken Bert-avsnitt. En av de bästa svenska tv-serierna som gjorts. Främst på grund av en närmast perfekt rollbesättning. Den fanns med även i dagens upplaga och kanske också resten av veckan. Missa inte. I dagens blad fanns en bilaga (i papper, om nu det räknas som pryl) om inga mindre än mina favoritmördare Salaligan. Rafflande svensk 30-talshistoria!





Inga kommentarer: