måndag 15 oktober 2012

Vit Päls - "Livet är underbart" (+ päls-spelningar i Malmö och Stockholm)



Ny singel (Spotify) och ny video. Hörde den genom två dörrar sent igår kväll och tänkte att den får vänta till måndag morgon. Nu sitter jag på jobbet och är som förtrollad. Det känns nästan fånigt att jag alltid blir träffad "rakt i min själ" av varje ny låt med pälsen.

Förra veckan såg jag filmerna Äta Sova Dö och Lycka till och ta hand om varandra. Två väldigt olika svenska långfilmer som ändå i slutändan hade sina gemensamma poänger där vänskap och gemenskap blir botemedlet mot utanförskap och ensamhet. Jag lägger "Livet är underbart" i samma budskapspåse. Den sorgligt arga kärlekshistorien (med den knäckta iPaden som tydlig peripeti) som i slutet blir en hyllningssång till vännerna och "livet" (i alla fall i min tolkning).

Jag har också haft den stora glädjen, vilket läsare av denna blogg säkerligen redan förstått, att få ha Vit Päls som mina nära vänner. Därför är det extra roligt att jag får vara med och fira denna singel och video tillsammans med dem. Två gånger om dessutom! På lördag far jag ner till Malmö och Debaser för att tillsammans med min allra bästa vän Sara-Märta stå bakom skivspelarna när Vit Päls och bästa Springfactory står för musicerandet från scen. Och några veckor senare, lördagen den 10 november, så är det stor megadunderfest hos Club King Kong på Södra teaterns kägelbana med Vit Päls och City på scen och förutom CKK även Popaganda-ministeriet och Klubb Trubbel i DJ-båset.



Hösten är här! Som jag har väntat! 

Inga kommentarer: