fredag 30 april 2010

Dagens bästa minne: Manfred Mann - “My Name Is Jack”

Den här dagen blev inte riktigt vad den skulle bli. Den kom efter en dag som innehöll alldeles för mycket. Jag umgicks horisontellt med soffan hela natten. Vaknade. Dukade undan spriten. Åt makrill. Tog en dusch och funderade på frisyren. Sen började jag minnas en massa grejer. Bra grejer. Jobbiga grejer. Jag försökte glömma med hjälp av norsk popmusik. Men då började jag minnas en massa andra grejer. Bra grejer. Jobbiga grejer. Jag försökte då glömma även dessa minnen med hjälp av mina tonårsskivor. Manfred Mann hjälpte mig att minnas mina år i Halmstad. Men detaljerna fanns inte kvar. Så vill jag att alla minnen ska vara. Bara som ett skal. Inga bra grejer. Inga jobbiga grejer. Bara ett omslag.

Inga kommentarer: