onsdag 30 mars 2011

Kände jag vår?

Jag har gått och varit rädd för våren länge nu. Jag ville ha evig vinter. Trodde jag. Jag har tyvärr erfarenheter av dåliga vårar. Några av de stunder som jag mått som värst har varit vårstunder. Men den senaste tiden har det vårats lite även i min tillvaro. Det har ljusnat i vissa bemärkelser. Även om det fortfarande är Earth Hour för det mesta.

Idag for jag till Södermalm efter arbetets slut för att döda lite tid innan ett sammanträde. Jag gick med uppknäppt jacka. Jag hade kepa för att skydda ögona mot solen. Sen träffade jag Paella som sa att det var vår – det hade hennes farsa sagt.

Sen gick jag lite mer längs Götgatan och tänkte att snart börjar fotbollen på allvar. Det bästa med våren… När knopparna brister och det gör ont. Då blommar det på Söderstadion. Låt tusen blommor blomma Bajen!

Jag har säsongskort. Bajen har värvat fint. Sammanträdet gick mycket bra. Nu ska jag packa för ett veckoslut i fjällen. Kände jag vår?

Inga kommentarer: