onsdag 3 november 2010

En onsdag på jobbet.

Förut jobbade jag på en mindre butik inom samma kedja. Där var det lite lugnare än den så kallade flaggskeppsbutiken som jag numer jobbar i. Då fanns det tid för bus och skoj på arbetstid. Och ibland blev det till och med tråkigt för att det inte hände nåt alls. Idag vid ett av mina kassapass kom jag mitt i all hets och stress att tänka på ett skoj vi brukade köra när vi hade lite tråkigt. Vi böt ut ordet “rör” mot “röv” i olika rörfirmors namn. Klassiker som Rövknektarna, Allt i röv och Rövsnabben dök upp i skallen. Plötsligt störs min hastiga dagdröm. Snett-framåt-höger står en rörmokare med en kundkorg full med rörkopplingar av olika sorter och slag. “Firma?” frågar jag. “Håkan Hellströms Rör AB”, svarar han. ‘Nuff said…

HKAN_P~1

Imorgon är det torsdag. En ny spännande dag i grossbranschen.

2 kommentarer:

Mikael Sol sa...

Jag klickar på gilla.

Micke sa...

Sjukt egentligen. Jobbet är fullt av muskiga rörmokare och jag tänker på popstjärt.