fredag 25 september 2009

Bokmässan. Första rapporten.

Bokmässan är inne på sin andra dag. Känns som en vecka redan. Igår lyckades vi smita in gratis på jippot i V-hallen. Fria Pro spelade Vysotskij. En föreställning jag njöt av på Scalateatern för två år sen. Igår var det en flopp. 50 personer i publiken i en lokal anpassad för säkert det tiodubbla. Trist.

Efter den floppen gick vi på den traditionella Galago-festen. Noterade att det var ganska stor skillnad på den och den första Galago-fest jag besökte i samband med Bokmässan för tio år sedan. Då var det fortfarande ganska proggig stämning, vill minnas att Blå Tåget spelade live. Igår var det ungt och hippt. Vad som är bäst låter jag någon annan avgöra.

Vid ankomsten till gamla Bommens salonger var jag tvungen att uträtta ett behov som man väl egentligen borde uträtta innan man hamnar på lokal. Men vad gör man? Efter att behovet var uträttat uppstod en något pinsam situation i mötet mellan toalettkön och de dofter jag lämnade efter mig. Inbillade mig sedan att ordet spreds i lokalen och att det var därför så många flickor tittade på mig. Fast det kan ju förstås också ha berott på att jag antagligen var det snyggaste de sätt på länge…

Hemvägen gick via den stora kyrkogården. Gick förstås vilse igen.

Rapport från mässgolvet kommer när jag lyckats få över bilderna på datorn. Men kortfattat kan jag nämna några höjdpunkter hittils: kulturkriget som tydligen är igång, Myrdal om asiatiska latriner, en redaktörs dubbeldiss av en annan redaktör.

Ikväll går jag på Brand-premiär på Angereds Teater.

6 kommentarer:

sara sa...

var mats där?

Anonym sa...

Åh vad jag vill ha ditt liv

Micke sa...

Mats? var?

Micke sa...

Anonym: Låt oss byta.

sara sa...

mats jonsson. galagofest.

Micke sa...

Ja. Ja.