onsdag 7 juli 2010

Cykel.

Jag har blivit cykeltokig. Just nu vet jag inget som är roligare än att cykla. Studsar ur bingen om mornarna för att få cykla till jobbet. Och sen cyklar jag hem. Igår var jag till Cykel-Steves härliga lilla verkstad i Linde för att få en översyn av de tjugoen växlarna som finns på min DBS Kilimanjaro. Han sprayade lite spray i reglagen och efter två minuter funkade den som aldrig förr. Varpå Steve säger; “där sparade du 700 kronor”. En hjälte!

Var mitt cykelvurmande kommer ifrån är ännu inte klargjort. Men jag har väl jagat en ny hobby ett tag antar jag. Men cyklandet i Sala i midsommarhelgen var nog den utlösande faktorn. På väg hem från festen testade jag den senaste rondellen:

I helgen ska jag köpa hjälm och bli ett så kallat “bedrövligt jävla sköldpaddsoffer”.

Till sist en cykellåt: Nationalteaterns “Vi cyklar runt i världen” från föreställningen/skivan Kåldolmar och kalsipper.

Inga kommentarer: