torsdag 5 februari 2009

Am I Harry Schein or not?

Läser följande i Svenska Dagbladet:


60 år efter den första filmen är Åsa-Nisse återigen på väg mot vita duken. Det är komikern Henrik Dorsin som skrivit manus till filmen som är tänkt att gå upp på biograferna inom ett år.


- Jag kan inte säga någonting om rollistan förutom att jag är väldigt nöjd. Vi försöker mixa gammalt och ungt, både komiker och skådespelare, säger Dorsin till Aftonbladet.


Enligt tidningens källor är det Kjell Bergqvist som ska spela Åsa-Nisse och Robert Gustafsson hans vapendragare Klabbarparn. Ann Petrén är påtänkt för rollen som Åsa-Nisse fru Eulalia medan Sissela Kyle spelar Klabbarparns hustru Kristin. Dessutom är Johan Glans, Anders Jansson och Johan Wester aktuella för filmprojektet.


Jag gillar i och för sig de gamla Åsa-Nisse-filmerna. Men nu undrar jag om det inte får räcka med nyinspelningar. Det bevisade väl Göta Kanal 2 och Vi hade i alla fall tur med vädret igen. Det som skulle kunna få mig på andra tankar skulle kunna vara en fortsättning på/nyinspelning av Pensionat Paradiset.

Inga kommentarer: